Wednesday 29 June 2011

Nani tak akan tinggalkan Manchester United

SINGAPURA: Pemain sayap Manchester United, Nani menegaskan dia ‘tidak akan ke mana-mana’ walaupun dengan kehadiran pemain antarabangsa England, Ashley Young ke Old Trafford.

Pemain Portugal berusia 24 tahun itu berkata dia akan bekerja keras mencari tempat dalam kesebelasan pasukan juara Liga Perdana Inggeris itu selepas Young berpindah ke kelab berkenaan dengan nilai AS$25 (RM75 juta), minggu lalu.

“Sudah pasti saya tidak akan ke mana-mana,” kata Nani kepada akhbar Straits Times semasa lawatan ke Singapura. “Saingan mencari tempat dalam pasukan akan bertambah hebat dan dengan kelab seperti United anda harus lebih waspada dan dahagakan lebih banyak trofi.”
Kehadiran Young sudah mencetus spekulasi mengenai masa depan Nani selepas dia dikaitkan dengan Real Madrid dan Inter Milan.

Pemain lincah itu berkata dia belum berbincang mengenai peranannya bagi musim baru dengan pengurus pasukan, Alex Ferguson yang kini dalam proses membina pasukan selepas tewas kepada Barcelona 3-1 dalam final Liga Juara-Juara Eropah, minggu lalu.

“United mengerti apa yang baik untuk pasukan selepas mereka mendapatkan tandatangan Young,” kata Nani.

<<< www.arenabolasepak.com >>>

No comments:

Post a Comment